Eens goed slapen, het is iets dat we allemaal (niet zo) stiekem wel een beetje willen doen. En als je dan eens goed kan slapen, dan lukt het niet. Gelukkig kregen we van jou genoeg tips om toch te kunnen genieten van een perfecte nachtrust.

5. Je partner wegsturen

Alleen slapen, daar liggen velen onder jullie soms van wakker, maar soms is je partner ook net de oorzaak van niet goed slapen. Daarom is het volgens jullie soms een goeie tip om hem of haar even te laten wandelen. Niet voor altijd, maar voor even, zo een uur of acht, minstens.

4. De gsm bannen

Heel veel mensen hebben dat gestuurd, maar het blijft een moeilijke. Wetenschappelijk onderzoek heeft al aangetoond en voelen dat zelf ook. Mijd de gsm en vooral het licht en de trillingen van de gsm in de slaapkamer en je wordt beloond met een heerlijk, diepe slaap.

3. Alcohol

Soms lig je in bed nog wakker omdat je te veel nadenkt. Eigenlijk ben je dus net iets te nuchter om in slaap te vallen. Een beetje alcohol kan je dan helpen om in slaap te vallen. Maar drink niet te veel, want dan slaap je enorm slecht.

2. Muziek luisteren

Kies dan niet voor AC/DC of Graspop-materiaal, maar zet bv je radio aan en laat je in slaap wiegen door fijne muziek. Sommige onder jullie zijn ook fan van oerwoudgeluiden en walvisklanken. Vermijd wel oceaangeluiden want dan moet je zo constant naar 't wc.

1. Knuffelen

Hoe vallen kindjes zalig in slaap? Door te knuffelen met iemand of met een pluchen konijn. Knuffelen met een beertje op latere leeftijd is sociaal vaak niet zo aanvaard, maar knuffelen met iemand uiteraard wel. Dat maakt allerlei stoffen vrij, opgepast wel, als je doorgedreven knuffelt en ook nog andere stoffen laat vrij komen. Dan is dat vaak voor de vrouw een reden om langer wakker te liggen, terwijl de man juist gemakkelijker in een coma geraakt. Best dus even afspreken.